wtorek, 25 czerwca 2013

Mini serniczki z dżemem jagodowo - truskawkowym

Przepyszne mini serniczki na ciasteczkowym spodzie posmarowane świeżutkim dżemem jagodowo - truskawkowym. Bazowałam na przepisie z książki MammaMia* z tym że mascarpone zastąpiłam twarogiem zmiksowanym na gładką masę. Swoje serniczki zrobiłam w płaskich foremkach i w związku z tym zostało mi trochę masy serowej, którą wylałam do małej tortownicy i upiekłam bez spodu. Ciasteczkowy spód wyszedł bardzo maślany, masa serowa była zwarta ale jednocześnie delikatna a dżem smakował latem i świetnie ożywiał serowo - ciasteczkową całość.  Koniecznie do powtórzenia z mascarpone.


Lista składników:
(na ok 8 foremek o średnicy 10mm)
  • 180 g herbatników
  • 100 masła
  • 3 jajka
  • 120 g drobnego cukru
  • 250 g ricotty
  • 250 zmielonego twarogu
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka cukru waniliowego

Ciastka miksuję na okruszki i mieszam z roztopionym gorącym masłem. Masą wylepiam natłuszczone foremki i mocno dociskam. Foremki z ciasteczkowym spodem wkładam do lodówki na czas przygotowywania masy serowej. 

Żółtka mieszam z cukrem (krótko mikserem), dodaję zmiksowany twaróg oraz ricottę i wszystko mieszam tylko do połączenia składników. Dodaję mąkę, cukier waniliowy, skórkę z cytryny i znów mieszam. Na sam koniec dodaję pianę ubitą z białek i bardzo delikatnie mieszam.

Wykładam masę na ciasteczkowy spód i wkładam do piekarnika nagrzanego do 180  - 200 ºC na ok 20 -25 min. Masę, którą się nie zmieściła wylewam do najmniejszej tortownicy jaką mam i też wkładam do piekarnika. 

Ostudzone serniczki smaruję świeżutkim dżemem truskawkowo- jagodowym.


Dżem truskawkowo - jagodowy**
  • 400 g truskawek
  • garść jagód
  • cukier do smaku
  • odrobina soku z cytryny
Owoce myję, osuszam i wrzucam na patelnię. Posypuję cukrem i podgrzewam na małym ogniu mieszając co jakiś czas. Po ok 15 minutach zdejmuje z gazu, odstawiam na kilka minut i znów podgrzewam. Powtarzam czynność ok 3 razy aż dżem będzie odpowiednio gęsty. 


*Źródło: MammaMia. Prawdziwa kuchnia włoska. Cristina Botari. Publicat S.A.
 
**Zamiast dżemu własnoręcznie przesmażonego można użyć jagodowego lub truskawkowego gotowca ze słoika. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz