środa, 18 grudnia 2013

Ciastka czekoladowe z korzenną nutą

Bardzo fajne korzenne ciasteczka z dużą ilością czekolady. Z zewnątrz chrupiące, w środku mięciutkie i lekko ciągnące. Przepis pochodzi z książki "Smakowite prezenty". W oryginale zawiera dodatek imbiru, ja zastąpiłam ów imbir przyprawą korzenną, gdyż chciałam by było bardziej świątecznie. Zmniejszyłam też minimalnie ilość czekolady i mimo tego zmniejszenia mam wrażenie, że ciasteczka i tak składają się wyłącznie z czekolady. Ciastka się nie kruszą i fajnie przechowują, w związku z czym idealnie nadają się na słodki prezent.


Lista składników:
(na ok. 40 ciastek)
  • 230 g mąki
  • 170 g gorzkiej czekolady
  • 110 g masła
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 90 ml golden syrup
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej
Miękkie masło ucieram do białości. Dodaję golden syrup, cukier, miód i dalej ucieram. Następnie dodaję przesianą mąkę, kakao, sodę, przyprawę i ucieram na ciągliwą masę. Dodaję grubo posiekaną czekoladę i mieszam. Wkładam masę do lodówki na ok 30 min.

Piekarnik nagrzewam do 160 st. C. Z ciasta formuję kuleczki wielkości orzecha włoskiego i przekładam je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia w kilkucentymetrowych odstępach, lekko spłaszczam i piekę ok 15 min. 


*Źródło: Smakowite prezenty. Singrid Verbert. Wydawnictwo jedność, 2012.
Przepis podaję z moimi modyfikacjami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz