niedziela, 30 listopada 2014

Placuszki owsiane z karmelizowanymi gruszkami

Mięciutkie, śniadaniowe placuszki z dodatkiem cynamonu i płatków owsianych. A do placuszków słodkie, karmelizowane gruszki. Idealne na długie leniwe śniadania. Przepis na placuszki zaczerpnęłam z książki "Nakarm mnie" ale  trochę w nim pozmieniałam. Nie miałam maślanki więc w zastępstwie użyłam  mleka i gęstego jogurtu w równych proporcjach. A zamiast bananów skarmelizowałam gruszki. Wyszło pysznie i dzień od razu stał się lepszy :-)


Lista składników*: 
(dla 4 osób)
  • 200 g mąki pszennej 
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżki cukru
  • 20 g płatków owsianych
  • 200 ml mleka
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 1 jajko
  • 40 g masła, roztopionego
  • olej rzepakowy do smażenia
Karmelizowane gruszki:
  • 2 gruszki
  • 30 g masła
  • 50 g cukru
  • 1  łyżka wody
Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewam do miski, dodaję cynamon, cukier oraz płatki owsiane. Mieszam a następnie wlewam mleko, jogurt i wbijam jajko. Mieszam całość, na końcu dodając ostudzone masło. 

Placuszki smażę na patelni delikatnie maźniętej olejem ok. 2 min z każdej strony. W czasie, kiedy placuszki się smażą przygotowuję gruszki. W tym celu, w rondlu z grubym dnem umieszczam masło, cukier i wodę. Gotuje do momentu, aż ze składników zrobi się jasnobrązowy karmel (nie mieszam!). Dodaję obrane i pokrojone w ćwiartki gruszki, obtaczam je w sosie i smażę ok 4 - 5 min.

Usmażone placuszki układam na talerzu, na wierzchu układam gruszki i polewam karmelowym sosem. 


*Inspiracja: Nakarm mnie. Bill Granger, Muza S.A. Warszawa 2010.
Przepis z moimi zmianami
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz