niedziela, 16 listopada 2014

Czekoladowo - cytrynowe spiralki

Całkiem urokliwe ciastka spiralki w dwóch kolorach i o dwóch smakach: czekoladowym i lekko cytrynowym. Dość słodkie, choć i tak sporo zmniejszyłam ilość cukru. Przepis zakładał bowiem użycie aż 300 g cukru, ja zmniejszyłam tą dawkę o 1/3 a i tak wyszło słodko. Miałam też mały problem z rozwałkowaniem ciasta, które było bardzo miękkie. Następnym razem schłodzę je przed wałkowaniem. Samo przygotowanie jest dość proste a składniki mało wyszukane, najczęściej będące na stanie każdej kuchni. Nic tylko piec a potem zjadać osładzając sobie deszczowe, listopadowe dni.


Lista składników*:
(na ok 25 ciastek)
  • 175 g miękkiego masła
  • 200 g cukru (lub mniej)
  • 1 jajko
  • 350 g mąki pszennej
  • 30 g stopionej czekolady
  • 1 łyżka soku z cytryny lub skórka otarta z 1 cytryny
W misie miksera ucieram masło z cukrem do uzyskania jasnej, puszystej masy. Dodaję jajko i dalej ucieram. Do masy przesiewam mąkę i mieszam wszystko razem, aż powstanie jednolite ciasto. 

Ciasto dzielę na dwie części. Do jednej dodaję ostudzoną czekoladę a do drugiej sok z cytryny. Obydwie porcje mieszam dokładnie. 

Obydwa rodzaje ciast rozwałkowuję delikatnie podsypując mąką tak, aby uzyskać prostokąty takiej samej wielkości. Ciasto cytrynowe układam na czekoladowym i zawijam roladę pomagając sobie matą silikonową, na której wałkowałam ciasta. Wkładam do lodówki na min 30 min.

Schłodzoną roladę kroję w plasterki (ok 0,5cm) i układam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę w temperaturze ok 190 st. C przez ok 15 min. Czas pieczenia zależy od grubości spiralek. 


* Źródło: Czekolada. Łatwe i przepyszne przepisy krok po kroku. Wydawnictwo Olesiejuk 2010
Przepis z moimi zmianami

2 komentarze:

  1. Zrobiłam i wyszły pyszne!

    http://awesomescreenshot.com/0773xtxr0b

    Co prawda zamiast czekolady dodałam kakao, ciemne ciasto położyłam na jasne, a piekarnik nie grzał równo... ale to chyba nie miało znaczenia, bo ciasteczka smakują super :-P


    OdpowiedzUsuń
  2. Ojoj, piękne ci wyszły, bardzo :-) Zjadłabym :-D
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń