piątek, 11 lipca 2014

Owsiana krajanka z agrestem i porzeczkami

Najlepsza krajanka ever. Piekłam ją już z wszystkimi owocami lata, tym razem padło na agrest i czerwone porzeczki. Przepis pochodzi z bloga White Plate  i w oryginale zawiera czarne porzeczki. Kiedy upiekłam ją pierwszy raz dawno, dawno temu z tymi właśnie owocami to najzwyczajniej oszalałam. I choć z wszystkimi innymi owocami krajanka smakuje świetnie, to właśnie smak czarnej porzeczki śni mi się podczas zimowych nocy.  Owsiane, kruszonkowe ciasto jest dość słodkie, dlatego najlepiej łączyć je z lekko kwaśnymi owocami (np. wiśniami, agrestem, porzeczkami). 


Lista składników*:
(na blaszkę 24x28cm)
  •  190 g mąki pszennej
  • 165 g cukru trzcinowego
  • 160 g płatków owsianych
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 150 g masła, pokrojonego na kawałki
Mąkę, cukier, płatki, sól, proszek i sodę mieszam w misce, dodaję pokrojone na kawałki masło i rozcieram palcami tak długo, aż powstaną drobne grudki.   Odkładam jedną szklankę kruszonki a to co pozostało przekładam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczeniem i przyciskam dość mocno do dna. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 175 st. C i piekę ok 15 min aż się lekko zrumieni.
W tym czasie przygotowuję owoce.

Owoce:
  • 400 g agrestu, umytego i pozbawionego końcówek
  • 100 g czerwonej porzeczki, umytej i oderwanej z szypułek
  • 40 g  cukru trzcinowego
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki roztopionego masła
Owoce mieszam z mąką, cukrem i roztopionym masłem.

Na podpieczony spód wykładam owoce, posypuję pozostałą kruszonką. Wstawiam ponownie do piekarnika i piekę ok. 30 - 40 min  do momentu, aż wierzch będzie rumiany. Wyjmuję, studzę, kroję na kawałki i zjadam w sobotni, ciepły wieczór w miłym towarzystwie.


*Źródło: http://whiteplate.blogspot.com/2010/07/krajanka-z-czarna-porzeczka.html
przepis uwzględnia moje zmiany 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz